Samstag, 26. Mai 2007

Introduction

Today, a TV monitor with a video function and a computer belong to the minimum fixtures and fittings in a household. This means that nimble video production equipment is democratically distributed. “Maximise the Minimum” is a concept for the mobilisation and artistic exploitation of these “private tools”, which seeks to make a current contribution to apparative art by means of the publication of on- and offline compilations.
On this Videoblog, 32 authors with differing approaches to the medium of video have faced up to the challenge to "MAXIMIZE THE MINIMUM!” for the first time.³ They have placed a total of 49 works, which were created in workshops, within the context of a search for the technically determined aesthetics of mobiles, digicam and consumer camcorders.

Zur Minimalausstattung eines Haushalts zählen heute eine Bildmaschine mit Videofunktion und ein Computer. Damit sind leichtfüßige Video - Produktionsmittel demokratisch verteilt. „Maximize The Minimum“ ist ein Konzept zur Mobilisierung und künstlerischen Ausbeutung dieser „Private Tools“ und möchte, mit der Publikation von Compilations auf On- und Offline Media, einen aktuellen Beitrag zur apparativen Kunst leisten.
Im vorliegenden Videoblog haben sich 32 Autoren, mit unterschiedlichen Zugängen zum Medium Video erstmals der Aufforderung:
„MAXIMIZE THE MINIMUM !“
gestellt. Sie reihen insgesamt 49, in Workshops entstandene Arbeiten, in einen Kontext der Suche nach technisch determinierter Ästhetik von Handy, Digicam und Consumer Camcordern ein.

Wolfgang Neipl, Mai 2007